FANDOM

After Sunset: We Need to Talk (suom. Auringonlaskun jälkeen: Meidän täytyy jutella) on näytelmä jonka on kirjoittanut Victoria Holmes.

Tietoa

Tässä näytelmässä Lehtilampi on tullut tapaamaan Varissulkaa. Aika sijoittuu kaksi kuuta Haukkahallan kuoleman jälkeen, aikaisen lehtisateen aikaan.
Paikka on kapea, umpeenkasvanut puro joka virtaa metsän läpi nummen rajalla ja merkkaa Myrskyklaanin ja Tuuliklaanin rajan.

Näyttelijät

Myrskyklaani

  • Lehtilampi: vaaleanruskea raidallinen naaras (parantaja)
  • Vatukkakynsi: tummanruskea raidallinen kolli (Myrskyklaanin varapäällikkö)
  • Pilvihäntä: pitkäkarvainen valkoinen kolli (soturi)
  • Marjatassu: kermanvärinen kolli (Vatukkakynnen oppilas)

Tuuliklaani

Suomennettu versio

Lehtilampi odottaa Varissulkaa paatsamapensaan suojissa. Kun Varissulka kävelee rajaa pitkin puron toisella puolella, Lehtilampi putkahtaa ulos. Varissulalla ei ole aavistustakaan, että naaras on siellä.

LEHTILAMPI: Varissulka, odota!

VARISSULKA: Mitä?! Lehtilampi, mitä sinä täällä teet?

LEHTILAMPI: M-minä tahdoin nähdä sinut.

VARISSULKA: (varuillaan, katselee ympärilleen varmistaakseen ettei kukaan näe) Miksi?

LEHTILAMPI: (yllättyneesti) Koska siitä on kuita kun viimeksi puhuin kanssasi! Ja... ja sinun pitäisi kuulla eräästä asiasta.

VARISSULKA: (katkerasti) Ei tarvite, Lehtilampi. Sinun ei tarvitse kertoa minulle enää mistään. Kuulumme eri klaaneihin, muistathan?

LEHTILAMPI: Miksi sinä käyttäydyt noin? Oli se minullekin vaikeaa, tiedäthän. Mutta Myrskyklaani tarvitsee minut parantajakseen. Ei minulla ole vaihtoehtoa.

VARISSULKA: Oli sinulla, ja sinä päätit jäädä heidän luokseen! Kuule, minun ei edes pitäisi puhua kanssasi. Mitä jos joku näkee meidät? Klaanitoverini ovat vasta nyt alkaneet luottaa minuun, ja sekin on suurimmaksi osaksi Yöpilven ansiota.

LEHTILAMPI: Yöpilven? Miksi?

VARISSULKA: (näyttäen vaivalloiselta) Hän... Hän sai pentuja viime kuussa, minun pentuni. Yksitähti aikoo ilmoittaa siitä ensi kokoontumisessa.

LEHTILAMPI: (tyrmistyneenä, vaisusti) Ai. En tiennyt.

VARISSULKA: No, mitä luulit että olisin tehnyt? Antanut klaanin jatkaa kuvitelmaa että olisin uskollisempi Myrskyklaanille? Yöpilvi on hieno kissa, ja hyvä emokin.

LEHTILAMPI: (keskeyttäen) Olit oikeassa, Varissulka. Meillä ei ole enää mitään sanottavaa toisillemme. Hyvästi.

Ennen kuin Lehtilampi ehtii lähteä, kolme Myrskyklaanin kissaa ilmestyvät paikalle: Vatukkakynsi, Pilvihäntä ja Marjatassu.

VATUKKAKYNSI: Lehtilampi! Oletko kunnossa?

LEHTILAMPI: Kyllä, olen kunnossa.

PILVIHÄNTÄ: (Varissulalle) Mitä sinä täällä teet? Eikö Tuuliklaanilla ole tarpeeksi sotureita lähettää kunnon partiota?

VARISSULKA: Tietysti meillä on.

MARJATASSU: (kiinnostuneena) Mitä oikein teet täällä yksinäsi?

VARISSULKA: Yksitähti ei pidä meitä vankeina leirissä!

LEHTILAMPI: (ikävystyneesti) Mene nyt, Varissulka.

PILVIHÄNTÄ: (katsoo epäluuloisesti Lehtilammesta Varissulkaan) Joten te kaksi siis vain satuitte tapaamaan täällä?

VARISSULKA: Aivan niin.

MARJATASSU: Muistan sinut! Menit Lehtilammen kanssa pois juuri ennen mäyrien hyökkäystä. Mutta sitten tulit takaisin...

VATUKKAKYNSI: Se oli jo kauan sitten, Marjatassu. Meidän ei tarvitse puhua siitä nyt.

LEHTILAMPI: (hiljaisesti) Ei. Meidän ei tarvitse puhua mistään.

PILVIHÄNTÄ: (suojelevasti) Onko Varissulka häiriköinyt sinua?

LEHTILAMPI: Ei, ei mitään sellaista.

VARISSULKA: Sentään sinun klaanitoverisi luottavat sinuun.

Kolme Tuuliklaanin kissaa ilmestyvät: päällikkö Yksitähti; Lovikorva, yksi vanhemmista sotureista; sekä Lovikorvan oppilas Jänistassu.

YKSITÄHTI: Tervehdys, Vatukkakynsi. Onko täällä ongelmia?

VATUKKAKYNSI: Eräs sotureistasi on yrittänyt puhua Lehtilammelle.

VARISSULKA: Voi Tähtiklaanin tähden!

LOVIKORVA: (vihamielisesti) Näen yhden meidän sotureistamme ja kaksi teikälästä, ja lisäksi oppilaan. Sanotko sitä reiluksi tappeluksi?

PILVIHÄNTÄ: Taistelusta ei ollut puhettakaan ennen kuin ilmaannuitte paikalle, Lovikorva. Mutta jos välttämättä tahdot...

MARJATASSU: (vihaisesti) Niin! Saatan olla vain oppilas, mutta taistelen ihan yhtä hyvin kuin Myrskyklaanin soturi!

JÄNISTASSU: (ivallisesti) No, jos taistelet yhtä hyvin kuin Myrskyklaanin kissa, sinua ei tarvitse pelätä yhtään.

MARJATASSU: Tule tänne sanomaan! Raavin korvasi irti, senkin ketunläjä!

VATUKKAKYNSI: (terävästi) Ei tarvitse taistella, Marjatassu. Etkö näe että he vain pilkkaavat sinua?

LOVIKORVA: Mikä vikana, Vatukkakynsi? Pelkäätkö, että oppilaani repii oman turkkisi irti? Vai ajattelitko ettemme taistelisi ollenkaan? Tuuliklaani ei ole enää tuttavallinen liittolaisenne, ei nyt kun Pitkätähti on kuollut. Olemme ihan yhtä vahvoja kuin muut klaanit, ja luulen että teidän on aika saada kokea se itse.

PILVIHÄNTÄ: Kaikki kissat tietävät, että ainoa syy miksi tuuliklaanilaiset juoksevat niin nopeasti on se, että he juoksevat aina pakoon!

YKSITÄHTI: Vatukkakynsi, näyttää siltä että klaanitoverisi janoavat taistelua. Etkö aio hillitä heitä?

VATUKKAKYNSI: En näe syytä jos soturisi haukkuvat heitä.

JÄNISTASSU: Löisin helposti tuon typerän oppilaan. Kaikkihan tietävät että hän on puoliksi kotikisu!

MARJATASSU: Emoni oli hevospaikasta. Se ei tee hänestä kotikisua! Olemme uskollisia Myrskyklaanille, ja olen tyytyväinen ettei emoni hakenut apua ensin teiltä!

LOVIKORVA: Myrskyklaanilla on melkoinen historia kotikisujen mukaan ottamisesta, eikö? Ei kuitenkaan toivota muita klaanikissoja tervetulleeksi niin helposti. Kuten Haukkahallaa.

PILVIHÄNTÄ: (muristen) Hän tuli alueellemme tappaakseen Tulitähden! Mitä kuvittelit meidän tekevän? Että veisimme hänet leiriin ja antaisimme valita tuoresaaliskeosta kermat päältä?

LOVIKORVA: Ette vain saaneet tilaisuutta. Kerta hän onnistui seivästämään itsensä puunpalalla ja kieri järveen kuolemaan.

VATUKKAKYNSI: Haukkahallan kuolemalla ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne. Hän petti soturilain ja Jokiklaani on parempi ilman häntä.

VARISSULKA: (Lehtilammelle) Aivan, myrskyklaanilaiset tekevät aina niinkuin soturilaki käskee.

LEHTILAMPI: Tuo ei ole reilua, Varissulka.

YKSITÄHTI: Mennään. Myrskyklaanin kissat saavat haaskata aikaansa, mutta meillä on partio kesken. Vatukkakynsi, suosittelen että kehotat klaanitovereitasi pysymään kaukana Tuuliklaanin alueesta - ja sotureista. Rauha kestää vain täydenkuun ajan, muista se, ja kissani taistelevat puolustaakseen omiaan.

VATUKKAKYNSI: Kissoillanne ei ole mitään mitä Myrskyklaani kaipaisi! Mennään, Pilvihäntä, Marjatassu. Sinä myös, Lehtilampi.

LEHTILAMPI: (kylmästi) Kiitos vain, Vatukkakynsi, mutta löydän takaisin itsekin.

JÄNISTASSU: Näkemiin, kotikisu! Olen valmiina ensi kerralla!

MARJATASSU: Valmiina tulemaan hakatuksi varmaan, niinkö? Koska niin sinulle käy.

LEHTILAMPI: (hiljaa itselleen) Näkemiin, Varissulka. Toivottavasti emme kadu ettemme puhuneet tänään.

Triviaa

  • Tärkeä asia jonka Lehtilammen piti kertoa, liittyi varmaan siihen, että hän kantaa pentuja, tai on synnyttänyt ne, joiden isä on Varissulka.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Soturikissat
Tähtien enne Neljäs oppilasEtäiset kaiutYön kuiskauksetSign of the MoonThe Forgotten WarriorThe Last Hope
A Vision of Shadows The Apprentice's QuestThunder and ShadowThe Shattered SkyDarkest NightRiver of Fire
Erikoisseikkailut Tulitähden tehtäväSinitähden tarinaTaivasklaanin kohtaloVäärätähden lupausKeltahampaan salaisuusPitkätähden kostoBramblestar's StormMoth Flight's VisionHawkwing's JourneyTigerheart's Shadow
Field Guidet Secrets of the ClansCats of the ClansCode of the ClansBattles of the ClansEnter the ClansThe Warriors GuideThe Ultimate Guide
Kadonnut soturi Kadonnut soturiSoturin turvapaikkaSoturin paluu
Erillinen manga The Rise of Scourge
Tigerstar and Sasha Into the WoodsEscape from the ForestReturn to the Clans
Ravenpaw's Path Shattered PeaceA Clan in NeedThe Heart of a Warrior
SkyClan and the Stranger The RescueBeyond the CodeAfter the Flood
Novellit Hollyleaf's StoryMistystar's OmenCloudstar's JourneyThe Untold StoriesTigerclaw's FuryLeafpool's WishDovewing's SilenceTales from the ClansMapleshade's VengeanceGoosefeather's CurseRavenpaw's FarewellShadows of the ClansSpottedleaf's HeartPinestar's ChoiceThunderstar's EchoLegends of the Clans

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki